Každý den prožíváme mnoho nejrůznějších situací a setkáváme se s problémy, které musíme řešit. Některé problémy se mohou týkat jedinců, malé skupiny osob nebo určitého místa. Některé problémy však přerůstají hranice určitého území a týkají se všech. (nemusíš posílat - do 19. 6.)

Které problémy se týkají úzké skupiny lidí, které považuješ za celosvětové: Uveď příklad.

Běžné problémy Nepříjemné nebo závažné problémy
+ -

 

 

 

 

 

 


..........................................................

Globální problémy lidstva do 14. 6.

GLOBALIZACE.docx (24378) přečíst - zapsat, nemusíš posílat.
 

..................................................

Trenažery - mezinárodní organizace do 7. 6. - každý vyzkouší dvakrát!!!

....................................................

Mezinárodní organizace - do 31. 5.

- Kdy ČR vstoupila do organizace:

1) EU

2) NATO

3) OSN

4) Uveď 3 známé odborné organizace, které jsou součástí OSN

 
 
 

...........................................................................

VkO - Mezinárodní organizace - do 24. 5.

mezinárodní organizace.pdf (233930) přepsat do sešitu se správnými odpověďmi a poslat.
...............................................................
 

VKO - do 9. 5.

 

zadán trenažér - reklamace, nákup přes internet - každý žák vyzkouší 2krát!!!

........................................................................................................

Výchova k občanství - 9. ročník - 30. 4.

Nákupy přes internet, vrácení zboží přes internet - prohlédnout ukázky

https://edu.ceskatelevize.cz/nakupy-po-internetu-5e4418cd17fa7870610ed08e

 

https://edu.ceskatelevize.cz/vraceni-zbozi-z-nakupu-pres-internet-5e4418cd17fa7870610ed091

 
1. Jaká je lhůta pro vrácení zboží koupené přes internet?
2. Co znamená odstoupit od smlouvy bez udání důvodů?
3.V jakém stavu musí být výrobek, který vracím?
4. Vysvětli pojem "uživatelská recenze"
5. Jakým způsobem mohu zaplatit za nákup přes internet a jaká platba je pro tebe nejvýhodnější?
 
 

...................................................

 20. - 24. 4.

 

reklamace: https://edu.ceskatelevize.cz/reklamace-5e4418ee17fa7870610ed158

                            https://edu.ceskatelevize.cz/postup-pri-reklamaci-5e4418ee17fa7870610ed15a

 

https://edu.ceskatelevize.cz/ceska-obchodni-inspekce-coi-5e4418ee17fa7870610ed15d

 

  1. Co znamená záruční doba?
  2. Co vše k reklamaci potřebuji?
  3. 3 možnosti vyřešení reklamace
  4. Jaká je lhůta pro reklamaci?
  5. Potřebuji originální obal k výrobku, pokud ho chci reklamovat?
  6. Co znamená zkratka ČOI? Koho chrání?

Napiš odpovědi do sešitu a pošli mi na email.


-------------------------------------------------------------

 zadán trenažer - zpracovat 2 x - nejdéle do 15. 4

 

---------------------------------------------------------

Smlouvy - zpracovat do 3. 4. 

- prezentace, zápisSmlouvy - občanský zákoník..pptx (329713)

Smlouvy - občanský zákoník p..docx (14145)

 

- procvičit pojmy viz. minulý týden (majetek - vlastnictví)

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

VkO 9. ročník – vyhledej a vypiš, co znamenají tyto pojmy:

 

ZÁVĚŤ, VYDĚDĚNÍ, VĚCNÉ BŘEMENO, VYVLASTNĚNÍ, ZÁSTAVNÍ PRÁVO, KATASTR NEMOVITOSTÍ, POJIŠTĚNÍ MAJETKU, ODPOVĚDNOST ZA ŠKODU

 

  • Práci vytvoř do sešitu, nech podepsat rodiči a pošli mi ji (fotografií) na email: monika.pestova@zsmilovice.cz nejdéle do 20. 3. Práce bude ohodnocena.